Dette her er et veldig viktig poeng synes jeg!!
I tillegg ville det uansett ikke vært et retferdig spill hvor alle hadde samme premisser selv om pakter ikke var en del av spillet. Noen har nemlig mer tid enn andre de kan bruke på spillet, noe som når en tenker over det er like urettferdig for dem med lite tid som det er for dem med lite penger at det finnes noen som kan kjøpe seg bedre spillere..
Spillet har utviklet seg til at du nå kan sitte nærmest døgnet rundt å spille. Jeg nevner eksempler:
1. Kontinuerlige ekspedisjoner (Forutsatt rubinbruk)
2. Kontinuerlige oppdrag
3. Kontinuerlige angrep i arenaen (Pga endring av nivå/erfaringspoeng vasser man nå i spillere rundt seg. Før var de mer spredd og man fikk bare erfaringspoeng av noen få.)
4. Å bruke stallen og ta fri fra spillet er ikke lenger lønnsomt, med unntak av når man sover såklart. Men før var det ofte en fordel og ta en tur i stallen, og heller bruke litt av tiden med venner, familie, barn, osv.
Før kunne man på et par timer som centurion bruke opp det man hadde av poeng. Man stod da stort sett igjen med arenakamper, og som sagt i pkt 4, det var til og med ofte like lønnsomt å gå i stallen da.
Det å gjøre spillet om til å være så avhengig av så mye tid har blitt døden for mange spillere. Hadde man kunnet spilt optimalt og hengt med i toppen ved å bruke litt mindre tid på spillet hadde det også vært svært aktuelt/spillbart for flere også. Ikke alle har en slik holdning at de synes det er ok å spille når de ikke klarer å hevde seg innenfor en viss tidsramme.
Vet det sikkert er noen som er uenig i dette også, men det tviler jeg sterkt på at er særlig mange. De fleste mennesker vil i en eller annen livsfase og de ulike årstider ha knapt med tid. Slik er det bare. Og det gjenspeiles også ofte ved ferieavviklinger, sykehusopphold, reiser, ban av en viss varighet, osv. Når de først river seg løs noen dager ser de hvor mye tid plutselig spillet har tatt fra de, og folk vil rett og slett ikke tilbake. De logger seg aldri inn igjen, og kontoene blir stående som spøkelser.
En ting er at rubiner har fått så stor betydning, men jeg synes det er desto verre at man også må sitte lenket til maskinen. Folk flest har et liv, og ønsker ikke å sitte 24/7 foran dette spillet. Gjør spillet mer spillbart igjen slik at man kan spille og leve om hverandre.
Jeg kommer til å legge dette inn som et eget forslag til forbedring av spillet.
mvh
Gunman